מניעת דום נשימה בשינה

דום נשימה – מדוע אתה קם עייף?

בסרטון הזה תראו מה קורה כאשר יש הפסקות בנשימה בשינה. כאשר רמת החמצן בדם יורדת, המוח מתגבר ומנסה להתמודד עם המצוקה על ידי עליית לחץ הדם והדופק. במצבים קשים, כמו כאשר ישנן בין 30 ל-60 הפסקות נשימה בשעה, האנשים קמים עייפים ומרגישים כאילו לא ישנו, משום שלבם עבד קשה במהלך השינה, כמו שהיו טסים במטוס או טפסים על הר.

מחזוריות דום הנשימה

יש מקרים בהם דום הנשימה מתרחש רק בחלק מזמן השינה, וזה תלוי בתנוחת השינה. ישנם אנשים שסובלים מדום נשימה חמור כך שההפסקות נמשכות כל הלילה. בעזרת הקלטת השינה באפליקציה כמו "SnoreClock" ניתן לזהות בקלות את דום הנשימה ולוודא שעם השימוש בהתקן הדנטלי, הנשימה מתקיימת בצורה מסודרת יותר.

איך דום נשימה מונע ירידה במשקל?

הקשר בין דום נשימה להשמנה הוא מעגלי ומורכב.  בהשמנה, הוספת משקל יכולה להוביל להפרעות בנשימה בשינה ולחסימת נתיבי הנשימה. בנוסף, עם עליית המשקל, יתכן ויתרחשו שינויים במבנה של הלשון והתפקוד שלה, המשפיעים על רמת החסימה בגרון. אולם, לא ניתן להכחיש את ההשפעה החיובית של השינה על שמירה על משקל תקין. בכל זאת, קיימים כל כך הרבה גורמים המשפיעים על השמנה ועל השינה, ולכן חשוב לטפל בכל אחד מהם בנפרד ולשמור על איזון ביניהם.

נצפו בסרטון זה דקה אחת של דבריו של פרופ' ריבי טאומן – יו"ר איגוד רופאי השינה, המסביר את הקשר בין שינה, השמנה ותחלואה.

נצפו בסרטון זה דקה אחת של דבריו של פרופ' ריבי טאומן – יו"ר איגוד רופאי השינה, המסביר את הקשר בין שינה, השמנה ותחלואה.

חייבים לשפר את איכות השינה

ספיגת השומן בגוף מתבצעת בזמן השינה. בזמן השינה, הגוף פועל כדי לשמור על חומו  ובתהליך זה סופג ומייעד שומנים לשרירים ולתאי הגוף השונים. לכן, כדאי להשפר את איכות השינה כדי ליעול את התהליכים הללו ולעזור ברדת המשקל. אך יש לשים לב כי לאנשים הסובלים מדום נשימה חסר חמצן בזמן השינה, ריווי החמצן נמוך יכול להשפיע על היכולת של הגוף לבצע ספיגת שומנים באופן אפקטיבי.

תזונה נכונה יכולה לשפר את איכות השינה ולסייע ברדת המשקל. בקטע המתוך הסרטון של האחים גיל, מסברים הם את חשיבות התזונה הנכונה במניעת הצטברות שומן בבטן ובגוף כולו. תזונה מאוזנת ובריאה יכולה לסייע בשיפור איכות השינה ובספיגת השומנים בצורה יעילה יותר.

דום נשימה בשינה מהווה עילה לפסילת רישיון הנהיגה

נתונים מצביעים על כך שנהגים הסובלים מדום נשימה בשינה יכולים להיות יותר מעורבים בתאונות דרכים, וכתוצאה מכך, מהווים סיכון בטיחותי. הסיבה לכך היא שהם לא ישנים באופן מספק בלילה, מה שיכול לגרום לחוסר ערנות ויכולת גורפת ביום.

על רקע זה, יתכן ותפסל רישיון הנהיגה של נהגים המתמודדים עם דום נשימה בשינה. אך התקן הדנטלי יכול להיות פתרון אפשרי עבורם. בעזרת התקן הדנטלי, ניתן לשפר את איכות השינה ולהפחית את סיכון התאונות בדרכים. כתוצאה מכך, תוכלו לשחזר את רישיון הנהיגה שלכם ולהמשיך לנהוג בבטחה ובביטחון.

צרו קשר לפרטים 074-7225867

התקן דנטלי לדום נשימה
פרטי התקשרות

הישארו בקשר

השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא

דום נשימה בשינה

תסמונת דום נשימה בשינה היא בעיה נפוצה בין המבוגרים שעשויה להשפיע על איכות השינה ועל הבריאות הכללית. בעיה זו מתרחשת

קרא עוד »