מכשיר נגד נחירות ודום נשימה

הדרך למנוע דום נשימה ונחירות

הנחירות היא בעיה נפוצה שיכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של המשתפים בה. למרבית המקרים, התופעה מאופיינת בעיקר על ידי גברים, אך עם הגיל גם נשים עשויות להתמודד עם התופעה. הנחירות יכולה להעיד גם על קיומה של בעיה נוספת, הידועה בשם דום נשימה בזמן שינה, שבה דרכי האוויר העליונות נאטמות, מה שיכול להוות סיבה לרמות חמצן נמוכות בדם ולגרום לפגיעה באיכות השינה וברמות הורמונים סטרס.

למרבית האנשים שחווים נחירות מזמן לזמן ולא באופן תדיר, טיפול מיידי ומיוחד יכול לא להיות נחוץ. אך למי שסובל מהתופעה באופן קבוע ובכל לילה, ייעודו בטיפול עשוי להוריד באופן משמעותי מאיכות השינה שלו וגם לסכן את בריאותו הכללית. בכדי לטפל בתופעה, עשוי להיות נדרש סיוע רפואי ממומחה שיבחן את הסיבה המדויקת לנחירות ויסייע לטופל בשיפור איכות השינה ובהפחתת התחלואה הנלווית לתופעת הנחירות.

מה זה בדיוק נחירות?

נחירות הן תופעה שמתרחשת כאשר יש רעד ברקמות הרכות בדרכי הנשימה העליונות בזמן שינה. הקול הרם שנשמע מאזור הלוע והאף של האדם המחוסם מגיע בדרך כלל במהלך נשימתו, אך לעיתים נדירות יתכן גם שנחירה תשומע בעת נשיפתו (שופך האוויר). נחירות יכולות להשפיע על כולנו מדי פעם בחיים, אך ישנם אנשים שמתמודדים עם התופעה בכל לילה.

סיבות שונות לנחירות ודום נשימה

אבחון מדוקדק של הבעיה יכול לעזור להבין את השיטה והטיפול המיועד עבור כל אדם שסובל מנחירות ודום נשימה. להלן כמה מהגורמים השונים שעשויים לגרום לנחירות:

  1. חסימה בדרכי הנשימה של האף: ניתן להיות נחור רק בעונה מסוימת, דוגמת אף סתום, דלקת סינוסים, או נזלת כרונית.

  2. טונוס שרירים נמוך באזור הלוע והלשון: רפיון וחולשה של שרירי הגרון עשויים לגרום לנפילה שתחסום את דרכי הנשימה.

  3. רקמת גרון כבדה: השמנה יכולה להוות גורם מפריע לדרכי האוויר.

  4. שקדים מוגדלים: בעיה נפוצה בקרב ילדים, יש צורך בטיפול כירורגי.

  5. חך או ענבל ארוכים: יכולים לגרום לרעד והצרה של פתחי האף, ולכן ייתכן שיהיה צורך בטיפול בנחירות באזור הענבל והחך.

כל אחת מהבעיות הללו דורשת טיפול מיוחד בהתאם לסוגה. בכדי לקבוע את הגורם המדויק של הנחירות, חשוב לפנות לרופא מומחה אף אוזן גרון לביצוע בדיקות מדויקות ולקבל המלצות טיפול מתאימות.

אילו סיכונים בריאותיים קשורים לנחירות?

כל מי שנוהג לנחור בלילה ולחוות דום נשימה חסימתי נמצא למעשה בסיכון, מה שיכול לגרום למספר בעיות כמו:

  1. יקיצות מרובות: הפרעות נשימה במהלך השינה גורמות ליקיצות רבות. יקיצות רבות במהלך הלילה ישבשו את כל הרגלי השינה ויגרמו לשעות שינה קלילות ולא עמוקות. תחושת עייפות כרונית עלולה ללוות את האדם לאורך כל היום.

  2. בעיות בריאותיות קשות: שינה עמוסה ביקיצות ובדום נשימתי יכולה לגרום לעומס על הלב. סבל מדום נשימה עלול לגרום לבעיות בלחץ הדם, כאבי ראש ומחלות לב.

  3. הפרעות קשב וריכוז: בעיות הנגרמות בשל היעדר שינה בלילה עשויות להשפיע על כל מהלך היום ולגרום לתחושות של מתח, עצבנות יתר, חרדה וחוסר ריכוז בפעולות היומיומיות.

  4. נהיגה לא בטיחותית: שנת לילה מרובה ביקיצות עשויה להפריע בקריאות המוח וביכולת הרכיבה, מה שעלול לסכן את הנהג ואת הסביבה שלו.

הפתרון – מכשיר למניעת נחירות

סד הלילה הוא פתרון חדשני ויעיל לתופעת הנחירות, המבוסס על התקן דנטלי שמותאם אישית על ידי רופא שיניים מומחה. זהו התקן שנועד להיות נוח לשימוש ולא לגרום לתחושות כאב או להפרעות במהלך השינה.

הסד הלילה נראה דומה לפלטת השיניים המיועדת ליישור שיניים, אך תפקודו שונה לחלוטין. בעזרת הסד, ניתן להשאיר את מעברי האוויר בפה פתוחים, מה שמאפשר שינה נטולת נחירות ובהיעדרן – פסקות נשימה.

השימוש בסד הלילה אינו מלווה בתחושת כאב ואינו מפריע במהלך השינה. בזכותו, ניתן ליהנות משינה מרגיעה ולשפר את איכות החיים של מי שסובל מתופעת הנחירות ודום נשימה.

הסד לילה נחשב לאחד מהפתרונות היעילים והנוחים ביותר לתופעה זו, כך שמומלץ להתייעץ עם רופא שיניים מומחה לקבלת המלצה והתאמתו בצורה המיטבית לצרכים האישיים.

כיצד מתחילים בטיפול?

לפני הכל יש לזהות את הבעיה שהופכת את לילותיכם ללא שקטים על ידי טיפול רפואי שיכול לסייע. במידת הצורך בקשו הפנייה למעבדת שינה לפנות גם למעבדת שינה שה תיבחן השינה שלכם והגורם לבעיה. עם התוצאות של מעבדת השינה תוכלו לפנות לרופא שיניים מומחה בתחום הפרעות השינה הקשורות לפה שיאבחן את המענה של סד לילה. כל סד לילה יש להתאים בצורה אישית תוך הטבעה של מבנה הפה על גבי חומר רך. רק כך יהיה ניתן לעצב למטופל סד לילה מדויק שיתלבש על הלסת הספציפית שלו. יש כמה דגמים של סדי לילה, את הדגם עבורכם יבחר הרופא שיניים בהתאם למבנה הפה והלסת שלכם.

איך הסד ימנע את הנחירות?

אז איך זה עובד בעצם? הסד שמונח על השיניים והלסת מצליח למעשה לקדם בכמה מילימטרים את הלסת התחתונה ולמשוך את הלשון קדימה, השינוי הזעיר הזה הוא מה שימנע מהשריר לקרוס על הלוע וכך החסימה של מעברי האוויר תמנע. עוד נדגיש, שהשימוש בסד הוא רק בזמן שהמטופל ישן, אין כל צורך להרכיב אותו בזמן ערות. ההתקן הוכח בהצלחה גבוהה כמענה מוביל בקרב כל מי שסובל מנחירות ודום נשימה בשינה – הוא מונע נחירות בלי צורך בתרופות או פעילות כירורגית, התוצאה מורגשת מיד, כבר בלילה הראשון בו שמים את ההתקן. הוא בטיחותי לשימוש ובעלות נמוכה ביחס לפתרונות אחרים.

למי מתאים המכשיר?

הסד אמור לסייע לכל אדם מעל גיל 18 שסובל מנחירות ודום נשימה, אולם יש כמה תנאים בשימוש במכשיר זה – הראשון הוא הצורך בכמות של שישה עד עשרה שיניים בריאות בכל לסת, זאת על מנת שהסד יצליח להיות יציב ולאחוז חזק בלסת. התנאי השני הוא, בדיקה מקצועית אצל רופא השיניים שישלול בעיות אחרות שיכולות להשפיע על הלסת בזמן שהסד מולבש בפה ומסייע לבעיית הנחירות. המלצה נוספת היא בדיקה אצל רופא כללי, כל עוד מדובר במטופלים רגישים.

פרטי התקשרות

הישארו בקשר

השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא