האם עישון גורם לנחירות?

אין ספק כי עישון מהווה גורם מרכזי למגוון רחב של בעיות בריאותיות וגופניות. בנוסף לסיכון ישיר למחלות כמו סרטן ומחלות לב, עישון משפיע גם על מערכת הנשימה ועל איכות השינה. לכן, חשוב להבין כי עישון אינו מזיק רק לאדם המעשן עצמו, אלא גם לסובביו. מניעת עישון וטיפול בהפגנות כלפי עישון יכולים לשפר את איכות החיים של האדם ושל הסובבים אותו.

הסיבות בגינן עישון מעודד ואף גורם לנחירות

הנזקים שגורמים עישון למערכת הנשימה הם מרשימים ונראים גם ברמה של פעילות תאית בגוף. חלקיקי העישון, הנפלים לגרון ולנתיבי האוויר, גרמים להתפתחות דלקות והתנפחות באזורים שונים של הנשימה. זאת עלולה להציב קשיים בנשימה במהלך הלילה, בעיקר כאשר הגוף מנסה לנשום בזמן השינה. חוליה בנפח הריאות בגלל העישון יכולה לגרום לנסיונות גורפים יותר לנשום, שזה מביא לרעשי נחירות.

למעשנים קשים, שעות הלילה מהוות פרק זמן של גמילה מהעישון. במהלך הזמן הזה, גוף המעשן מתמודד עם המחסור בניקוטין, וכך גם נפילות הסימפטומים של התמכרות. אולם, תהליך זה יכול לגרום לרעשי נחירות משום שכשהגוף עובר תהליך גמילה, הוא מתמקד בניקוטין ולא בנשימה נכונה.

לבעיה זו מצורפת גם נפיחות באף, המקורם בדלקות ובהתנפחות בריריות האף, שעלולים ליצור חסימות בנתיבי האוויר. כל אלה, ביחד, מוסבים לעודף מאמץ בנשימה במהלך הלילה ולנחירות המפריעות בשינה רגילה.

 3 ממצאי מחקרים המאששים את הקשר בין עישון לנחירות

אנשים שהפסיקו לעשן ונגמלו מהמגבלות של העישון מעידים על ירידה משמעותית בתלונות על נחירות מסביבם. זהו סימן לפוטנציאל ההתאוששות של הגוף עם הפסקת העישון. למעשנים, זה יכול להוות כמו רווחת נפש, כאשר הם מגלים שהיכולת שלהם לשכבליד אדם אחר בלילה מתבררת כזו שלא מבוססת יותר על רעשי נחירות מפריעים.

לילדים הנחשפים לעישון פאסיבי בבית, המצב עשוי להיות עוד יותר רגיש. השפעת העישון הפאסיבי על הם עשויה להיות מורגשת יותר, והתפתחותם הגופנית והרגשית עשויה להיפגע. יש נתונים שמצבי נחירות נפוצים יותר בילדים הנחשפים לעישון פאסיבי, מאשר בילדים שאינם חשופים לכך.

עם זאת, לא רק עישון פסיבי יכול לגרום לנחירות. מחקרים מצביעים על רעשים נחירות קשוחים גם במקרים של ילדים שלא חשופים לעישון פסיבי, מה שמראה על הקשר הישיר בין נחירות למגוון רחב של מקורות וגורמים.

מהו הפתרון לנחירות בשינה?

הפסקת העישון היא צעד חשוב וחיוני כלפי שיפור בריאות הנשימה והקירור, אך כפי שאתה צודק, התופעה לא תמיד נעלמת באופן מיידי. במקרים של נגמלי עישון סיגריות, כשהם כבר הפסיקו לעשן, יתכן והגוף עדיין מתמודד עם השפעות העישון הקודמות.

לכן, כדי להקל על נחירות ומצבי דום נשימה, נגמלי עישון יכולים למצוא בתקן דנטלי אישי ומותאם פתרון יעיל. התקן הזה, המשתלב במבנה הלסת והפה, יכול לסייע בשמירה על פתחי האוויר פתוחים ולמנוע חסימות בזמן השינה. כך, הוא מהווה אמצעי משלים ויעיל שיכול לתרום לשיפור באיכות השינה ולהקלה על הנחירות.

מכון לילה רגוע, מוביל את התחום של התקנים פשוטים ויעילים שאינם מצריכים חשמל ומערכת מורכבת, אלא רק התקן (כמו סד שיניים) שמניחים בפה, מתרגלים במהירות ומשיגים שינה יציבה ורציפה.

פרטי התקשרות

הישארו בקשר

השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא