האם סד דנטלי מתאים לצעירים?

שינה תקינה בלי הפרעות היא אחת הערובות המשמעותיות לאיכות ולשגרת חיים טובה. כל מי שסובל מהפרעה בדרכי הנשימה בשינה וחושב שאורח חייו העמוס הוא הגורם לכל העייפות – טועה! הפרעות תפקודיות הקשורות למצב הפיזי שלנו עלולות להשפיע בקשה על השינה התקינה. אם אתם מקיצים רבות באמצע הלילה או מרגישים עייפות כרונית, יתכן שאתם סובלים מהפרעה הקשורה לדרכי הנשימה שעלולה להפריע באיכות השינה ובתפקודי החיים. כיום, המענה האולטימטיבי לבעיה היא סד דנטלי ייעודי נוח ועדין, שקל לתפעל אותו ולהצמיד אותו על השיניים בזמן השינה. בעזרתו, ניתן למנוע חסימה של מעברי האוויר ולאפשר נשימה תקינה ושינה רציפה לאורך כל הלילה.

מהם הגורמים לנחירות?

בזמן שאנחנו ישנים, כל השרירים סביב דרכי הנשימה שלנו (הלשון, החך והלוע) הופכים להיות רפויים, ובמקרים קיצוניים, גם מצורים, את מעבר האוויר וחוסמים נתיב תקין לאוויר שצריך להיכנס לריאות. כשיש חסימה, האוויר נאלץ לעבור בנתיב צר במיוחד שגורם לרעד של כל הרקמות באזור הלוע, והרטט הזה, למעשה, הוא הנחירות שנשמעות. נחירות אלה עשויות להיות תוצאה של מבנה לא תקין של האיברים באזור הפה, כגון: ענבל מאוד ארוך, לשון ארוכה או עבה, שקדים מוגדלים, שקד שלישי מוגדל, חסימה באף, או מבנה צוואר קצר. גורמים נוספים שיכולים לגרום לתופעה הזו הם: גודש באף, אלרגיה, צינון, עישון, בעיית משקל, נטילת כדורי שינה, ועייפות מצטברת.

הפתרון – התקן דנטלי לפה

ישנם פתרונות שניתן למצוא כיום לאחר אבחון ובדיקה במעבדת שינה. אולם אחד הפתרונות היעילים כיום הוא התקן דנטלי נשלף אשר מונע נחירות. התקן זה מזכיר מאוד במראה שלו פלטת שיניים. הרכבת סד דנטלי תשאיר את המעברים לזרימת האוויר פתוחים, מה שיתרום לשינה רציפה ללא קימה ונטולת נחירות. ההתקן בנוי מפלסטיק קשיח ולאחר הסתגלות קצרה הוא אינו מורגש כלל וכמובן שאינו מכאיב. לאחר אבחון הבעיה, ניתן לגשת לרופא השיניים שהוא האדם המוסמך שידע להתאים לכם אותו בצורה הכי מדויקת. ההתאמה תעשה על ידי הטבעת חומר רך על השיניים ולקיחת דגם של כל חלל הפה, ובהתאם לדגם יבנה הסד. לאחר מכן מלבישים את הסד על לסתות המטופל מדי לילה.

יתרונות השימוש בהתקן

הטיפול באמצעות התקן דנטלי מציע מספר יתרונות משמעותיים. למעשה, התקן דנטלי מספק פתרון אפקטיבי ונוח לבעיות שינה כמו נחירות ודום נשימה.

אחד היתרונות המשמעותיים של ההתקן הוא העובדה שאין צורך להיות קשור על ידי צינור, כמו במסכת, והוא גם לא מרעיש. בניגוד לטיפול במסכה המיועדת לנקבי רספירטוריה, שעשויה לגרום לרעש רב של מדחס ולהפריע באיכות השינה של המשתמש וגם של השוכבים לידו, ההתקן הדנטלי מאפשר שינה שקטה ונוחה לכל המעורבים.

עוד יתרון של ההתקן הוא שהוא נמצא בתוך הפה וניתן לקחת אותו לכל מקום בו נישן, מה שמאפשר גמישות רבה ואינו מגביל את התנועה של המשתמש.

מובהר כי טיפול זה אינו פולשני, והוא לא מקובע לשיניים וללסת. זהו טיפול פשוט וקל שכל אחד יכול לבצע לפני שהוא הולך לישון, ואין הוא מפריע למהלך השינה ואינו גורם לכאבים. בכך, ההתקן הדנטלי מספק פתרון יעיל ונוח לבעיות שינה כמו נחירות ודום נשימה.

האם התקן דנטלי לצעירים?

ההתקן הדנטלי מתאים רק למבוגרים מעל גיל 18, זאת משום שהוא עצמו מוצמד לשיניים ובקרב ילדים מערכת השיניים אינה יציבה דיו, חלק מהשיניים עדיין נושרות ויש צמיחת שיניים חדשה, לכן סד לילה לשיניים כזה שמוצמד אליהן, עלול לפגוע בצמיחת השיניים. ההתקן כן מתאים לאנשים מעל גיל 18 שסובלים באופן כרוני מנחירות, החל מנחירות שהן בדרגה בינונית ועד לנחירות בדרגה קשה שבה אנשים גם נוטים לחרוק שיניים. כמו כן, הוא רלוונטי לכל מי שסובל מדום נשימה חמור בשינה, וכל מי שסובל מתפקודי לסת ופה ובעיות הגורמות לחסימת אוויר באזור הפה.

פרטי התקשרות

הישארו בקשר

השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא