האם נחירות זה תורשתי?

נחירות מתרחשות ממגוון רחב של סיבות, כוללות גורמים פיזיים ורפואיים כמו עודף משקל, מבנה פנים ונשימתי, גרות גבוהה, יתר לחץ בצינור הנשימה, ועוד. גם גורמים סביבתיים כמו עישון ושתיית אלכוהול לפני השינה עשויים להשפיע על הנחירות.

למרבה המזל, מחקרים מתקדמים רבים מתרחשים בתחום ומקבלים הבנה טובה יותר על הקשר בין נחירות לתורשה. ישנם גם תרופות וטיפולים רפואיים שיכולים לסייע בהפחתת הנחירות או בטיפול בדום נשימה.

מבחינת הטיפול, קיימים מגוון אפשרויות, כוללות שינויים באורח החיים, תרופות, מכשירי נשימה, ופתרונות רפואיים כמו ניתוחים. כדי להבין יותר טוב את הקשר בין נחירות לתורשה, כדאי להיות בקשר עם רופא מומחה בתחום שיכול להנחות ולסייע בבחינת המצב ובהגדרת טיפול מתאים.

סיבות מובילות לנחירות

עודף משקל מהווה גורם מרכזי לנחירות. כאשר יש עודף שומן בגוף, הוא יכול להשפיע על מבני הנשימה ולגרום לקושי בכניסה והוצאה של אוויר, בעיקר כאשר השרירים הסביבתיים רפויים.

בנוסף, התורשה עשויה לשמש גורם לנחירות, בעקבות העברת מבנים פיזיים והשלד מההורים. יתכן ויש לך או להורים שירשו את מבנה הלסת או רכיבים אחרים הדומים לאלו של מי שסובל מנחירות.

עם זאת, חשוב לזכור שאין פתרון אחד המתאים לכולם. אם אתה או הוריך מתעוררים בשל נחירות, כדאי להתייעץ עם רופא מומחה לטיפול בבעיה ולבדוק אפשרויות טיפול שונות שיכולות להתאים לכם.

למה מבוגרים נוחרים?

כן, התהליך הטבעי של הזדקנות כולל מספר תופעות שיכולות להשפיע על היווצרות נחירות. עם הזמן, יתרונות של נישום הטבעת הכוללים היחלשות של שרירי הגרון והלשון, יכולים לגרום לפיפיות ולחסימה של דרכי האוויר. בנוסף, השמנה נוספת והיווצרות בעיות רפואיות מסוימות, הנפוצות בגיל המבוגר, יכולות לתרום להתפתחות נחירות.

על אף שנחירות נפוצות יותר בין הגילאים המבוגרים, חשוב לזכור כי ישנם פתרונות זמינים ואפשרויות טיפול רבות, כולל טיפולים טבעיים וטיפולים רפואיים, שיכולים לעזור להפחית את הנחירות ולשפר איכות השינה.

נחירות = דום נשימה?

דום נשימה בלילה הוא מצב פולשני המתרחש כאשר האוויר הנכנס לריאות נחסם לזמן קצר במהלך השינה. זהו תהליך שעשוי להתרחש כמה פעמים במהלך הלילה, והתגלה שלו מתרחשת כאשר המצב מגרמת לאדם להתעורר ולנשום מחדש.

מרגע שהדום נשימה מפריע לתהליך השינה, הוא יכול להפוך לגורם לנחירות. לאור זאת, נכון לציין כי לא כל מי שסובל מנחירות סובל גם מדום נשימה בלילה, אך ההפסקות בנשימה עלולות לגרום לנחירות בינוניות עד חמורה.

על מנת להבין את הקשר בין התופעות השונות, חשוב להתייחס לשני המרכיבים יחדיו. הדום נשימה והנחירות יכולים להשפיע הדדית על השינה ולהביא להתפתחות מגוון בעיות רפואיות.

דרכי טיפול בדום נשימה בשינה

במכון לילה רגוע, אנו מתמחים בטיפול במצבי דום נשימה באמצעות התקנים דנטליים מחומר אקרילי המותאמים אישית למבנה הפה והשיניים של כל לקוח. כאלו המותקנים על הלסת ומשמרים דרכי אוויר פנויות במהלך השינה.

התקנים שלנו הם קלים ונוחים לשימוש, ובעלי נטייה להיות בעלי התאמה מהירה. כל זאת, הם מספקים פתרון יעיל ובטוח לנחירות ולדום נשימה, מבלי לדרוש התערבויות כירורגיות מעצבנות וסיכוניות.

במכון שלנו, אנו מתעסקים לספק פתרונות מותאמים אישית לכל לקוח, על מנת להבטיח טיפול איכותי ויעיל לבעיות שינה. אנו נשמח ללוותכם בדרך לשינה שקטה ומרגיעה, בלי נחירות ודום נשימה.

הידעתם!

נחירות בטונים משתנים במהלך הלילה מצביעות על רמת קושי ובעיה גדולה ומסוכנת יותר מאשר רעש נחירות קבוע ולא משתנה

פרטי התקשרות

הישארו בקשר

השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא

נחירות אצל נשים

אם בן זוגך מתלונן על נחירות ואת מחפשת פתרון יעיל, נשים יכולות גם לסבול מנחירות במהלך השינה. הנחירות עשויות להופיע

קרא עוד »
פתרון לנחירות

סוף לנחירות ולדום נשימה בשינה עם ההתקן הדנטלי החדשני של "לילה רגוע"! האם אתה או בן/בת זוגך סובלים מנחירות או

קרא עוד »