דום נשימה חסימתי?

מהו דום נשימה חסימתי?

תסמונת דום נשימה בשינה היא תופעה שמתרחשת כאשר יש צניחה של בסיס קירות החך בפה. במהלך השינה, הלשון והלוע נסוגים לאחור, לכיוון מערכת הנשימה, וכך יוצרת חסימה של מעבר האוויר לריאות.

כאשר נתיב האוויר נחסם, הגוף עוצר את נשימתו לכמה שניות, ורמת החמצן בדם יורדת. בתגובה לכך, מופעל לחץ רב על כל המערכת, כיוון שהגוף עסוק במאמץ להשיב ולספק לעצמו חמצן. בזמן זה, המוח משדר מיד פקודה של התעוררות, כדי לשחרר את חסימת האוויר. כל זה עשוי לחזור על עצמו כמה פעמים לאורך שינה במשך שישים דקות בלבד.

כיצד משפיע דום נשימה על הגוף?

אדם שסובל מדום נשימה מדי לילה ינחר לאורך כל הלילה נחירות עזות במיוחד. לאורך כל השינה שלו הוא יחווה תחושות מחנק ולחץ רב על כל מערכת הלב והנשימה. לחץ הדם שלו יעלה והדופק יאיץ. האדם שנוחר יקום מספר פעמים משנתו לשניות מעטות וכך תיהרס השינה הרציפה שלו. במקום שהשינה תהפוך לזמן מרגוע, זמן שמטרתו למלא מצברים, השינה הופכת מדי לילה לשדה קרב של לחימה באספקת אוויר לריאות. למחרת בבוקר יקום אותו אדם עייף ומתוסכל ולא יבין למעשה – מדוע. הוא לא מודע לכל אותן יקיצות ולא ער לכל אותן נחירות צורמות ולתופעה שפקדה אותו – דום נשימה חסימתי.

מה הסכנות בדום נשימה חסימתי?

אדם שסובל מהתופעה לרוב לא יהיה מודע לכך, אלא אם כן האדם שישן בסמוך אליו מספר לו על כך. אדם שנוחר וחווה הפסקות נשימה גורם לרעש צורם ועשוי להעיר את בן או בת הזוג שישנים לצדו. כל אדם שסובל מנחירות רבות ודום נשימה מדי לילה עלול לסבול גם מתופעות קשות בבוקר שאחרי, הוא יחוש עייפות פיזית ומנטלית, חוסר ריכוז, עצבנות יתרה ופגיעה קשה בזיכרון. בנוסף, הוא יסכן את עצמו בנהיגה על הכביש, שכן הוא עלול להירדם בפתאומיות. הוא עלול לפתח מחלות לב, לקבל שבץ מוחי ועוד תחלואות קשות שבאות בעקבות אי הספקת חמצן ועייפות כרונית של הגוף.

אילו פתרונות יש לתסמונת דום נשימה?

ישנם מספר פתרונות שעשויים לסייע לפתרון תופעת תסמונת דום נשימה בשינה. בין הפתרונות הם:

  1. טיפול כירורגי באמצעות לייזר או ניתוחי לוע או שקדים שמטרתם להרחיב את מעברי הנשימה.
  2. שימוש במסכת אוויר או במדחס אוויר במהלך הלילה.
  3. ירידה במשקל, הפסקת עישון, או הימנעות משתיית אלכוהול שעות ספורות לפני השינה.
  4. סד לילה – התקן דנטלי שמורכב על אחת הלסתות בזמן השינה ומטרתו להשאיר נתיב אוויר פתוח כל זמן שהאדם ישן.

כאמור, כל אחד מהפתרונות הללו יכול להיות אפקטיבי בהקלה על תסמונת דום נשימה בשינה, תלוי בסוג התסמונת ובצרכי המטופל.

הצלחתו של הסד הדנטלי

הסד הדנטלי דומה לפלטה ליישור שיניים במבנהו, מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק קשיח ומיועד להתקנה בפה על ידי רופא השיניים בהתאמה אישית לכל מטופל. בדרך כלל, הסתגלות להתקן הדנטלי תהיה מידית ותובעת אחוזי הצלחה גבוהים. אנשים שניסו טיפול בהסד מדווחים על שינה רציפה מזו הראשונה, תוך חוויית שינה איכותית ורגועה.

ההתקן דנטלי מציע מספר יתרונות משמעותיים: הוא קל ונוח לשימוש, אינו מפריע לשינה ואינו מזיק למבנה הלסת או לשיניים. בנוסף, ניתן לנייד אותו בקלות, מה שהופך אותו לאפשרות נוחה לאנשים שמעדיפים לישון בחוץ. עם זאת, הסד אינו פולשני ומאפשר שינה רציפה ואיכותית ללא הפרעות.

פרטי התקשרות

הישארו בקשר

השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא